tirsdag 30. mars 2010

Gode minner vekkes til live og gammelt blir så godt som nytt!!

Denne kommoden har jeg fått av min gode vennine tante Dagny som døde 93 år gammel. Før hun døde var jeg å besøkte henne helt fra jeg var nyfødt til hun tok sitt siste pust og sovnet stille inn. Jeg har mange gode minner fra de utallige besøkene hos tante Dagny. Vi var blant annet på skattejakt i kjelleren hennes. Det var der jeg som 18 åring forelsket meg helt i denne gamle kommoden. Tante Dagny gav meg alt jeg ba om, så jeg fikk selvsagt denne også. Jeg har tatt vare på den i alle år da jeg synes den er så utrolig fin. Jeg husker den var lys gul når jeg fikk den, men så ble den pusset ned til treverket. Jeg har tenkt lenge og vell på å male den og angrer ikke. Nå står den fin og hvit i gangen min å lyser opp tilværelsen. Tante Dagny og mange gode barndomsminner popper opp i hodet mitt hver gang jeg går forbi den. Man skal stelle godt med skatter som får en til å smile.

Komoden hadde gamle beslag og låser, men jeg valgte å bytte disse med mer moderne knotter. Lampen som står på komoden er fra Ikea, men jeg har aldri likt den da den hadde gusjegul skjerm. Men så trakk jeg om en pute med noe nye kjøkkenhåndkler og gjorde det samme med skjermen , så da ble det straks noe annet:)

Den lilla vasen var hvit men er malt med lilla bengalakk. Kamelen var et funn fra en bruktbutikk i Tønsberg. Den var i tre og noe jeg fikk med på kjøpet da jeg var der sist. Den er også blitt malt med lilla bengalakk.. Den runde speilen var en funn fra loppis i sommer. Den er nok veldig gammel men har fått et strøk med hvit maling og er så god som ny:)

Ønsker alle en fantastisk flott påske!!




5 kommentarer:

  1. Den kommoden var virkelig nydelig. Når den i tillegg er et veldig godt minne fra barndommen er den jo et riktig smykke. Her har du et supergodt eksempel på at gjennbruk er veldig bra. :)

    Ønsker deg ei riktig god påske!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin kommode! Koselig med møbler som har en historie og vekker gode minner. Synes huset blir litt mer sjelfullt med slike møbler.

    Jeg digger kamelen! Kul farge!

    Takk for hygglelig hilsen på bloggen.

    God påske til deg :)

    SvarSlett
  3. Heeerlig kommode og ikke minst kamel. Hmmm.. synes jeg kan ha sett den før på min ørkenvandring;)Den er blitt veldig så fin:)

    SvarSlett
  4. Så fint det har blitt! :)

    SvarSlett