onsdag 22. september 2010

Vestlandsminner

Jeg kommer fra en øy som heter Karmøy. Det er en øy som ligger mellom Haugesund og Stavanger. Jeg og en vennine fra østlandet var på sightseeing på Karmøy for litt siden. Da var vi innom Åkrehamn hvor jeg er vokst opp. Der finner du kilometer på kilometer med hvit sandstrand. Her har jeg mange gode minner fra mine barndoms og ungdomsår. Nesten som jeg kan kjenne lukten av sanden og alle de blomstene som vokser rundt i gresset mens måkeskrik, barnelatter og øyenstikkere svirrer rundt forbi. Dette er paradis på en solskinnsdag helt til du stikker tåen ut i vannet ;)



3 dje sand som vi kaller den. Her pleide jeg , venniner og kompiser ligge pal bak den grønne haugen hver sommer. Vi solte oss, glodde etter de vi var forelsket i,  spilte strandvolley, sto på vannski, badet, plukket sjell, blomster eller grillet ut i det sene kveldstimer mens solen gikk ned i vannet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar